lauantai 6. kesäkuuta 2015

Prinsessan Päiväkirja, syksy 2014 - Kevät 2015

Hörrrr hörrr rakkaat höpönassut!
10-vuotis synttäreiden jälkeen laitoin laiskan sihteerini töihin kirjoittamaan vähän kuulumisia.

Täällä kurjatossa me edelleen ollaan, mutta ei tää nyt niin paha olekaan. Olen oppinut nauttimaan oljilla makoilusta, eivätkä nuo piereskelevät natiivitkaan haittaa minua enää niin paljoa. Nyt me päästiin laitumelle, joka on ollut tosi kivaa. Kevät on ollut hiukan kylmä ja sateinen mutta ruoho maistuu makealle.

Kaikenlaisia seikkailuja on ollut. Mistä aloittaisin. Syksyllä puuhattiin Mamin kanssa kaikenlaisia mielenkiintoisia asioita, kuten kompattiin metsäpoluilla peuroja pelottelemassa kunnes HirviÖkärpäset ajoivat meidät evakkoon. Miksi pitää olla sellaisia? Näen vieläkin painajaisia miten ne ryömivät häntäjouhieni seassa ja tarttuvat pyllyyni kiinni. Yäk yäk! Voisiko joku kieltää ne. Nyt kun teillä ihmisillä oli ne eduskuntavaalitkin niin eikö löytyisi joku semmoinen kieltäjä, joka voisi kieltää hirvikärpäset? Pyydän harkitsemaan. Näin kesäaikaan samaan syssyyn voisi kieltää paarmat ja polttiaiset. Mitä virkaa niillä on? Kiusaavat vain.

Muuten kuuluu kauheestipaljo hyvää. Ratsastajia on lapannut niin että pitäis kohta asentaa pyöröovi tohon kentälle, mua on lenkitetty tosi paljon, mut se on ollut ihan kivaakin. Kaikista en tykkää. Joitain puren persuksista. Mutta yleensä jos polettipohjaiset neuvottelut toimivat kohtuullisesti, olen suopea.

Keksittiin Mamin kaa aivan uusi yhteinen harrastus. Se ampuu mun selästä jousipyssyllä, ja mä saan laukata kauheen kovaa. Se on tosi hauskaa! Tykkään siitä. Nyt on ollut niin kiirettä sekä mulla että sihteerillä, että laitan tähän nyt vaan kuvia palio, ja kirjoitan sitten kesäkuulumisia tarkemmin.

Ihanaa kesää kaikille, nauttikaa laitumesta, auringosta, rapsutuksista ja ystävistä! Minäkii aion.

- Yours Truly, Rinsenssa





Kuvien Copyrightit: Anette Fotografik, Johanna Mäkynen, Anni Jauhiainen, Katariina Albrecht

Ei kommentteja: